Kurser på gång

Här publicerar vi de olika ”öppna kurserna” som man kan anmäla sig till.

Jaktkurs i Houtskär

5-7.4 har du möjlighet att avlägga jägarexamen. Kursen inleds kl 18 på fredagen 5.4, efter middagen, och avslutas med tent efter lunch på söndagen 7.4.

Avgift 180€ plus 20€ för examen (betalas kontant på söndagen till kursdragaren). I priset ingår övernattning, helpension och bastu (fredag och lördag).

Behöver du ingen inkvartering? Då kostar det 100€ (i det ingår alla måltider)

Kursen dras av Mickel Nyström (0407755830).

För vidare information ring 040 651 8278 eller mail till skargardsskolan.hkf@gmail.com.

Minimideltagarantal 12 st

Kursspråk svenska men med möjligeht att skriva jägarexamen på finska.

Anmäl dig senast 25.3.

Innan kursen bör du läsa jägarens handbok;

Matlagningskurs 10-12.5

Med Anders Fagerlund, lär dig olika trixs i köket som du kan använda hemma o imponera dina middagsgäster med. Denna kurs börjar på fredag och slutar på söndag, vi lagar mat tillsammans och till en annan grupp med handledning av skärgårdskocken Anders Fagerlund.

Språk: svenska o finska

Pris: 220€ per person (inkluderar 2 dagars övernattning, alla måltider, undervisning, strandbastu o gott sällskap) 10 personer ryms med kursen ordnas ifall det blir 7 deltagare.

Anmälan till:

skargardsskolan.hkf@gmail.com och skriv som ämne matlagningskurs

Målarkurs i blandteknik – 11.-15.6. eller 1.-5.8

”UUSI SUUNTA” -målarkursen ordnas i Houtskär i två etapper under kommande sommar.

”I blandteknik-målning kombineras flera olika tekniker i samma arbete. I början av varje kurs går vi igenom de vattenbaserade grundmaterialen som används under kursen för att förstå de snabba och långsamma målningsteknikernas karaktär vid behov. Vi tillämpar dem i olika experiment, med syftet att inte bara utvidga förståelsen för konstgenren, utan också att förmedla den i ens eget uttryck genom en dialog mellan observationer, intuition och personligt skapande. Kursen inkluderar handledning för individuellt och självständigt arbete enligt ens egna preferenser.”

Mer information om kurserna samt anmälning på Seija Sainios hemsida!